Ryttarbloggen

med Elisabet Hoff

Startsida / Inlägg

Arabisk makeover i pressrummet

av Elisabet Hoff

Araberna håller på att köpa upp hoppsporten. Men nu går det för långt.

Framöver kommer vi journalister att få arabiskt te istället för fransk champagne.

Detta enligt en helt säker källa. Nämligen en av agenterna som jobbar på brittiska mediabyrån som har både Rolex och saudiska Furusiyya som kunder.

Furusiyya är ny sponsor av Nations Cup.

Rolex har i många år varit en av hoppsportens sponsorer, men har nu manövrerats ut ur World Cup av ett annat klockmärke.

Det trevligaste med Rolex, har varit att vi journalister fått tippa vinnarna och att priset varit en flaska – fin – champagne.

Eftersom vi jobbar så groteskt hårt på alla tävlingar och är ganska långt ner på arrangörernas rangordning – har vi gladeligen tagit emot denna muta.

Men enligt den brittiska dubbelagenten, som jag stötte på här i Falsterbo idag, passar det sig inte med champangne i Furusiyya-sammanhang.

Det blir exklusivt arabiskt te istället.

Undrar om vinnarlaget i laghoppningen i morgon ska spruta te på varandra istället för champagne?

 

 

 

 

 

  • Tjänstgörande sportredaktör: Fredrik Pettersson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB