Startsida / Inlägg

Gameplay från King of fighters XIII

av Jonas Högberg

En gång i tiden tävlade ”King of fighters”-serien på allvar med ”Street fighter” om spelarnas gunst. Nu för serien en betydligt mer perifer tillvaro, vilket är extremt synd. Tolvan var fantastisk (animationerna!) och spel nummer tretton ser inte mindre stenhårt ut. Faktum är att man ganska drastiskt övergett många av de gameplay-grejer som introducerades i tolvan (guard attack, clash-systemet, den dynamiska kameran) och satsat på splitternya grejer, bland annat ett drive cancel-system som ger nya combo-möjligheter. ”King of fighters” fortsätter vara den bångstyriga och extremt tekniska utmanaren, med andra ord.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB