Startsida / Inlägg

Klumpeduns-Zelda

av Jonas Högberg

Nytt ”Zelda” brukar innebära automatisk kvalitetsgaranti, men faktum är att det på förhand finns i alla fall en faktor som ser ut att kunna släpa spelet i smutsen: kontrollen. Peter var inte överdrivet förtjust i den vingliga Wiimote-flygningen (kolla trailern, Link kan flyga på fåglar) när han testade det på E3 och jag kan inte påstå att jag gillade det klumpiga menysystemet när jag provspelade på Gamescom förra året. Nintendo brukar ju vara extremt pedantiska när det gäller just kontrollen, men i ”Skyward swords” fall ser det faktiskt ganska mörkt ut. Annars gillar jag verkligen att Eiji Aonuma försökt ta nya tag med den anrika spelserien. Premissen, att Link och Zelda bor på soldränkta, flytande öar högt ovan marken och att ondskan styr nere på jorden, är kittlande.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Nathalie Mark
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB