Startsida / Inlägg

”Dragon quest” möter ”Minecraft”

av Alfred Holmgren

En dag fick Square Enix en snilleblixt: vore det inte spännande med ett spel där spelarna själva får konstruera världen? För att testa idén applicerar de nu detta högst originella koncept på sin rpg-evergreen ”Dragon quest”.

Målet med ”Builders” är att återuppbygga Alefgard – den raserade världen från det allra första ”Dragon quest” – genom att samla ihop material som man konstruerar byggnader och annat av.

Som sagt: originellt var ordet.

”Dragon quest builders” har inget bekräftat releasedatum i väst, men släpps i Japan 28 januari 2016.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Malin Wandrell
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB