Final fantasy XIII-2 dissekeras
av
Producenten Yoshinori Kitase och regissören Motomu Toriyama snackar upp ”Final fantasy XIII-2”. Bland annat kan man nu rekrytera monster att slåss sida vid sida med en, som i ”Dragon quest”.
Producenten Yoshinori Kitase och regissören Motomu Toriyama snackar upp ”Final fantasy XIII-2”. Bland annat kan man nu rekrytera monster att slåss sida vid sida med en, som i ”Dragon quest”.
Locuuuuuuuust!
Det känns som att utvecklare blir allt mer desperata att hitta nya gimmicks att krydda etablerade genrer med. I ”Neverdeads” fall är det möjligheten att slänga iväg sitt eget huvud mot fienderna. Eller förlora en arm till en zombiehund, men ändå lyckas vända striden. ”Neverdeads” huvudkaraktär Bryce påminner en hel del om ”Shadow of the damneds” Garcia. Skillnaden är alltså att Bryce inte kan dö. Såvida inte hans kvinnliga partner Arcadia råkar illa ut, då är det game over. Precis som i ”Knights contract”. Nej, det är inte lätt det där med att hitta egna gimmicks. Men spelet ser allt lite småkul ut, och producenten Shinta Nojiri tacklar spelets fåniga premiss med härlig självdistans i utvecklardagböckerna ovan.
Tintin-spelet ser fortsatt riktigt trevligt ut, det ser ut som att utvecklarna satsat mycket på ett varierat gameplay.
Wow. Jag säger det igen: wow. ”Uncharted 3” fortsätter att se vansinnigt imponerande ut. Här får vi även se prov på de nya närstriderna, och jösses vad snygga de är. Med tanke på hur fantastiskt rolig tvåan var känns det med andra ord osannolikt att trean kommer göra oss besvikna. Den här gången är Nathan Drake och Sully på jakt efter den försvunna staden Iram (eller Ubar) i den arabiska öknen. Naughty Dogs stora inspirationskälla är Lawrence av Arabien, och då främst hans arkeologiska fynd.
”Assassin’s creed: Revelations” är det sista spelet i serien som Altaïr och Ezio medverkar i, det betyder också att det är sista gången vi får besöka renässansens tidsålder. Merparten av spelet kommer utspela sig i Konstantinopel, 1500-talets kanske mest prominenta och viktigaste stad. Här har Altaïr gömt ledtrådar och nycklar som kan komma att leda Ezio till ett mäktigt vapen. Och kanske är det det som avslutar kriget mellan korsriddarna och lönnmördarna en gång för alla. Ezio får i Konstantinopel även tillgång till ett föremål som tillåter honom att färdas långa avstånd hängglidandes över linor. Sistnämnda manick låter mycket rolig, och kan även användas som vapen. Spelet ser minst lika bra ut som den senaste delen i serien, ”Assassin’s creed: Brotherhood”. Det belönade vi med +++++.
Ännu en fet trailer för det kommande utflippade sandlådespelet som bäst beskrivs som ”Grand theft auto” på steroider.
Högst upp, en ny trailer där 64 spelare gör upp på en massiv multiplayer-karta där tanks, jetplan och fan och hans moster medverkar. Nedan, co op-gameplay från Electronic Arts presskonferens på Gamescom.
UPPDATERING: Jonas hann före mig med den här bloggposten. Nedan följer den text jag hann skriva till trailern högst upp. /Peter
Antagligen var det så här Refraction Games ville att ”Codename eagle” skulle se ut. Det var säkert så här maffigt de ville att det skulle kännas.
Först nu kan Dice-veteranen Lars Gustavsson – och alla de andra som började i den där fyrarummaren på Södermalm – göra verklighet av sin vision.
Försök titta på den här multiplayertrailern för ”Battlefield 3” utan att bli imponerad. Stridsvagnar rycker fram på enorma kartor, jetplan dansar runt i lekfulla dogfights på liv och död och allt känns så vansinnigt autentiskt tack vare den helt geniala ljudmixningen.
”Battlefield 3” släpps till PC, Xbox 360 och Playstation 3 den 27 oktober.
Till dess – mer läsning.
Hela historien om Battlefield och Lars Gustavsson.
Vår förtitt av Battlefield 3 – på E3.
Vårt första intryck av Battlefield 3 – från mars i år.
Enorm intervju med Battlefield 3-bossen Patrick Bach.
Därför tänker Alfred inte spela Battlefield 3.
Vackert så.
Spelet alla hardcoregamers kommer ställa sig i kö för, hungrigt längtandes efter bitterljuv, masochistisk förnedring, har fått en ny trailer.