Spec ops i Modern warfare 3
av
Vad sa du? Vill du läsa en liten förhandstitt på just Spec ops-läget? Jamen, klicka här då.
Vad sa du? Vill du läsa en liten förhandstitt på just Spec ops-läget? Jamen, klicka här då.
Varför skriver de inte ut de extra ”i:na” och ”a:na” redan från början kan man fråga sig? Hur som helst, världens fräsigaste racingserie är snart tillbaka.
Arenanet snackar ”Guild wars 2” och ljuddesign.
Minns du ”Black”? Det släpptes till PS2 och Xbox och fick ganska mycket uppmärksamhet för två grejer. 1: Det var ruggigt snyggt för sin tid. 2: Utvecklarna lade ner ett enormt fokus på vapnen, deras ljud, hur de såg ut, hur de kändes. Det hela gick så långt att Criterion själva kallade sitt spel för ”vapenporr”. Samma studio gör nu ”Bodycount”, och ni hör ju själva – det går i samma hjulspår. Alla omgivningar ska gå att förstöra (man kan till och med kalla in air strikes) så länge vapnet ifråga är tillräckligt stort. Dessutom lockar utvecklarna med ett ”unikt cover-system”, hur nu det ska gå till.
Undersköna pixelplattformaren ”Owl boy” ser ut att bli något utöver det vanliga. Jag får ”Cave story”-vibbar. Demo släpps 20 augusti.
”The elder scrolls V: Skyrim” visades upp på Quakecon i helgen. Någon fick den smarta idéen att filma den dryga halvtimmeslånga demonstrationen och lägga upp det på youtube. Publiken gör verkligen hela klippet, de är helt tokiga av lycka. Hoppa fram 5 minuter för att se demot börja.
EDIT: Zenimax (Bethesdas ägare) har tyvärr tagit bort alla klipp från Quakecon. Missade ni halvtimmesvisningen får ni tyvärr nöja er med den här intervjun med Craig Lafferty, lead producer på spelet.
Varning! Har du inte läst första boken eller sett första säsongen av tv-serien bör du inte se det här.
Det har gått sju år sedan Id software släppte ett egenutvecklat spel senast (”Doom 3”), och frågan är om de fortfarande håller stilen? ”Rage” ser i varje fall väldigt… gammaltestamentiskt ut i sina actionsekvenser. Rakt på sak, inga krusiduller. Men faktum är att spelet influerats av en rad andra spel. Den postapokalyptiska världen påminner om ”Fallout” en hel del, och spelets designer Tim Willits har avslöjat att ”Motorstorm” och ”Burnout” är inspirationskällor när det gäller bilkörandet. Storyn då? Ett meteoritnedslag har förstört stora delar av jorden. Spelaren kravlar i början av ”Rage” ut ur en sorts Noas Ark där människornas främsta frysts ned i hopp om att de ska kunna sätta allt i rullning igen efter katastrofen. Men riktigt så enkelt ser det inte ut att bli. Mutanter och monster i alla möjliga former står givetvis i vägen.
Så här ser det ut när man vräker sig igenom Death Valley med en Porsche GTR i högsta hugg i ”Need for speed: The run”.
…Kinect-spel, direkt. Något som den här (mycket) blodiga trailern inte kan sluta att banka in hos oss.