Code as Craft – Building a Strong Engineering Culture

Talare: Chad Dickerson

“A strong culture can overcome almost any bad decision in technology”
http://www.web2expo.com/webexny2011/public/schedule/detail/21279

En inspirerande session där Chad Dickerson berättar om hur de arbetar på Etsy med att odla en stark kultur bland utvecklarna och att man behöver en tydlig vision om vilken kultur man vill ha.  Definiera visionen och gör den till en synlig prioritet. Se det som en pågående organisk aktivitet.

Etsy’s kultur
– Be Nice or leave (visa respekt mot varandra)
– Få saker gjorda – principer för progress, skapa en bra miljö   (vad motiverar våra medarbetare) Verktyget “Deployinate” – Deploy to QA en plats för att bidra till förslag för progress arbete.
– Skylta med ditt budskap – “Just ship” trycktes upp på T-shirts
– Make a statement – engineers are creative people – Vi skapar konst “We think of our code as craft” skapade en utvecklarblog codeascraft.etsy.com där skriver vi om saker som gör oss obekväma och tycker är jobbiga.
– Skapa en miniconference och prata om kulturen för andra och hur man vill jobba.
– Visa upp företaget och kulturen vid rekrytering på events
– Viktigt med beröm, vi är generösa och uppmärksammar vårt arbete på avdelningen
– Var lite tokig, vi har roligt!
– “A strong culture is  a fun culture”

Blir nyfiken på hur vår vision kan definieras på Aftonbladet IT. Hur ser vi på vår kultur och hur vill vi att den ska vara när den är som bäst?


A Holistic View on Developer Productivity

What does developer productivity mean, really? Is it churning out more code or less code? Is it to have less bugs in production or shipping code more often? Is it doing a lot of things or just one thing? Let’s think about this for a moment. I believe developer productivity is about getting more things […]


Improving the usability of Aftonbladet Video-clip pages

We have recently started the process of improving the usability of video-clip pages. In order to get an idea of where Aftonbladet stands compared to other world-class online video/news providers, we conducted an online test answered by 110 visitors of Aftonbladet TV. In this test we compared their perception of an Aftonbladet TV video-clip page […]


Schibsted’s 1st iOS Deployment Meet-up

Schibsted’s 1st iOS Deployment Meet-up Thursday, 28th of April 2016: getting to know each other, guests arrive Friday, 29th of April 2016: the meet-up date We here at Aftonbladet had been planning on having a meet-up with iOS developers across various Schibsted companies for many months. We had a range of topics in mind for […]


Hackday: The Future of Storytelling is social, engaging and rewarding

We gathered students, journalists, developers and designers to get together and conceptualize something new for the news industry. This was our first organized hack event – The Future of Storytelling Hack. The hack was a team-based, news-media-focused prototyping and experimentation event within storytelling over two days at Kungsbrohuset, Schibsted and Aftonbladets headquarter in Stockholm. A good story used to […]