The Future of Payments

Min första session handlade om framtiden för betalningar. Det var en sponsrad session av Visa vilket är lite av en chansning då säljbudskapet oftast tar över. Det började bra men gled sedan över till mer och mer sälj. Betyg: 2 av 5.

Den springande punkten var att mobila betalningar ökar enormt. Visa satsar hårt på en digital plånbok. Nyckeln är enkelhet och att det fungerar att betala med den överallt.

2015 finns det fler mobilanvändare än datoranvändare. Jag tror att det går fortare för oss. Sociala medier:  78% av handlarna har ett FB-konto. Ett ökande område är mobila spel. Här är det främst in-game betalningar som gäller. Prognos: Mobila betalningar är 35% av alla betalningar 2012.

Mobilen har några unika egenskaper t ex att den är personlig och lokaliserad vilket innebär möjlighet att styra och anpassa erbjudanden.

Nästa generations betalningslösning måste vara:
– enkel (one-click-payment)
– standardiserad
– säker
– globaliserad

Betallösningarna måste också vara enkla för utvecklade att integrera och innovera kring.

Visas digitala plånbok kommer att rulla ut under hösten med start i USA.

Lärdom: planera för mobila betalningar för alla våra tjänster. Hur kan vi använda digitala plånböcker kopplade till mobilen? Vilka nya erbjudande kan vi ta fram baserat på det?


A Holistic View on Developer Productivity

What does developer productivity mean, really? Is it churning out more code or less code? Is it to have less bugs in production or shipping code more often? Is it doing a lot of things or just one thing? Let’s think about this for a moment. I believe developer productivity is about getting more things […]


Improving the usability of Aftonbladet Video-clip pages

We have recently started the process of improving the usability of video-clip pages. In order to get an idea of where Aftonbladet stands compared to other world-class online video/news providers, we conducted an online test answered by 110 visitors of Aftonbladet TV. In this test we compared their perception of an Aftonbladet TV video-clip page […]


Schibsted’s 1st iOS Deployment Meet-up

Schibsted’s 1st iOS Deployment Meet-up Thursday, 28th of April 2016: getting to know each other, guests arrive Friday, 29th of April 2016: the meet-up date We here at Aftonbladet had been planning on having a meet-up with iOS developers across various Schibsted companies for many months. We had a range of topics in mind for […]


Hackday: The Future of Storytelling is social, engaging and rewarding

We gathered students, journalists, developers and designers to get together and conceptualize something new for the news industry. This was our first organized hack event – The Future of Storytelling Hack. The hack was a team-based, news-media-focused prototyping and experimentation event within storytelling over two days at Kungsbrohuset, Schibsted and Aftonbladets headquarter in Stockholm. A good story used to […]