Investing in Design

Talare: Phin Barnes (First Round Capital)
http://www.web2expo.com/webexny2011/public/schedule/detail/20778

“The question entrepreneurs and investors have to answer is no longer “can this be built and by who?” but, “should this be built and for who?”

“Problem solving is driven by insights and understanding, product testing through rapid prototyping and iteration, iteration, iteration.”

The web is waking up to design
Design driver finansiellla resultat. Förstå din användare och prioritera det i arbetet. Ändra mindset “Customer first”.  Förut tävlade vi olika tekniker men nu är designprocessen eller så kallad Lean startup i agile utveckling den avgörande faktorn för att behålla användarna och klara konkurrensen i framtiden.

När building blocks och verktyg finns tillgängligt för alla så är det  designen som gör skillnaden. Quick builds! Vi använder fler färdiga tjänster (Saas, Paas, Iaas etc) vilket gör att vi behöver skilja ut oss i designen och inte enbart i tekniken.

Sätt användaren i fokus
Den som lyckas erbjuda den bästa lösningen och designen till kunden blir en vinnare.
Se till att vara nära dina användare och förstå behovet. Tillåt alla i organisationen att kunna förverkliga och genomföra ideer, de förstår sina användare. Bygg en kreativ och förlåtande kultur för att alla ska kunna genomföra sina idéer. Hylla hantverket som på ex. Etsy!

Collaboration: samarbeta kring ex. en träningsvideotjänst. Personlig tränare sitter tillsammans med utvecklarna och bygger den bästa upplevelsen.

 “Design is the competivtive advantage”

Det förutsätter förstås att tekniken och tjänsterna( applikationen) fungerar i övrigt och här är det också den totala lösningen och upplevelsen som gör skillnad, inte enbart designen.


A Holistic View on Developer Productivity

What does developer productivity mean, really? Is it churning out more code or less code? Is it to have less bugs in production or shipping code more often? Is it doing a lot of things or just one thing? Let’s think about this for a moment. I believe developer productivity is about getting more things […]


Improving the usability of Aftonbladet Video-clip pages

We have recently started the process of improving the usability of video-clip pages. In order to get an idea of where Aftonbladet stands compared to other world-class online video/news providers, we conducted an online test answered by 110 visitors of Aftonbladet TV. In this test we compared their perception of an Aftonbladet TV video-clip page […]


Schibsted’s 1st iOS Deployment Meet-up

Schibsted’s 1st iOS Deployment Meet-up Thursday, 28th of April 2016: getting to know each other, guests arrive Friday, 29th of April 2016: the meet-up date We here at Aftonbladet had been planning on having a meet-up with iOS developers across various Schibsted companies for many months. We had a range of topics in mind for […]


Hackday: The Future of Storytelling is social, engaging and rewarding

We gathered students, journalists, developers and designers to get together and conceptualize something new for the news industry. This was our first organized hack event – The Future of Storytelling Hack. The hack was a team-based, news-media-focused prototyping and experimentation event within storytelling over two days at Kungsbrohuset, Schibsted and Aftonbladets headquarter in Stockholm. A good story used to […]