Startsida / Inlägg

That Joke isn’t Funny Anymore

av Simon Bank

Ja, det förstår ni ju själv att man inte kan ge sig ut till de milanesiska modehusen med en massa ilska i kroppen, so here goes.

Kan de inte sluta luras när ingen går på det längre?

Ronaldinho kan inte träffa ribban tre gånger i rad utan att låta bollen ta mark emellan. Roger Federer kan inte serva bort en läskburk som en Wilhelm jävla Tell. Och renlevnadsknatten Ludo Giuly strippar inte framför franska landskamper på tv.

Den där senaste videon, som påstås föreställa en bra dragen Giuly som drar av sig skjortan framför Bosnien-matchen dök upp för ett par dagar sen. Den var hysteriskt kul i ungefär två sekunder, tills genre-bestämningen stod fullkomligt klar. Det var en viral-video. En skämtreklam, gjord för vidare spridning på internet för att ge uppmärksamhet åt någon (som i det här fallet: Ett känt dataspelsföretag) som inte orkar göra något som är spännande och utmanande på riktigt.

– Det var roligt. Och om man tror att jag är full så betyder det att jag är en duktig komiker. För, som ni ser, så är det bara läsk på mitt bord, säger Ludo själv.

Jag kan inte reklam, så ni som sitter på kunskapen ute på byråer och parkbänkar får gärna informera mig: Är det verkligen god reklam längre, det här med taffligt gjorde låtsasfilmer som ska lura folk? Är det roligt längre? Är det effektfullt?

Äh, jag föredrar helt enkelt dem som gör saker i riktiga verkligheten.

/Simon Bank

  • Tjänstgörande sportredaktör: Christoffer Glader
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB