Drive to survive säsong 7: Så hanteras skandalen kring Christian Horner
avDrive to Survive förbereder sig för 2025. Nu avslöjar chefen för serien hur de ska hantera historien kring Christian Horner och vad som ska visas i Drive to Survive säsong 7.
Cirkusen kring Red Bulls stallchef Christian Horner och Red Bull har pågått i flera veckor, det började med att en tidning i Nederländerna avslöjade att han misstänktes för att ha ofredat en kvinnlig medarbetare. Red Bull startade en internutredning och friade Horner, men i samband med premiären skickades ett screenshot över 79 textmeddelanden och bilder som skickats mellan den kvinnliga medarbetaren och Horner ut till valda personer via mejl. Det landade hos flera journalister, teamchefer och FIA:s chef Mohammed Ben Sulayem samt F1:s chef Stefano Domenicali.
Red Bull har stängt av kvinnan som anklagade Horner för sexuella trakasserier, samtidigt som Horner och hans hustru Geri Halliwell har visat upp en enad fasad under de inledande deltävlingarna.
Men storyn har ännu inte släppt greppet om Formel 1.
Det väcker frågan:
Hur hanteras situationen kring Christian Horner i Drive to survive säsong 7?
Det svarar James Gay-Rees, chef för serien, på i en artikel i The Telegraph.
– Det kommer att behöva refereras till på något sätt, ja. Och alla kommer vilja att det berättas på ett speciellt sätt. Det handlar om att balansera den linjen för att hålla alla nöjda, och för att hålla Netflix nöjda, och oss – så att vi kan sova gott på natten med de beslut vi har tagit, säger James Gay-Rees, chef för Drive to Survive till The Telegraph.
– Man måste hitta en balans. Jag tror Horner klarar sig hyfsat för tillfället, men det känns inte som att det är över ännu. Allt kommer att bero på hur det utvecklar sig. Jag vet inte vad han sysslade med och jag har verkligen ingen åsikt om det. Men han har tagit sig igenom det och man önskar inte att någon ska uppleva det.
Kort om F1
Ryktena kring Red Bull fortsätter och nu handlar det om att Aston Martin är intresserade av att värva Adrian Newey från Red Bull. Han har tidigare fått flera erbjudanden från Ferrari. Enligt motorsport.com har Lawrence Stroll haft inledande möten med Newey i samband med deltävlingen i Jeddah och fler ska följa.
Racing Bull bekräftar att de flyttar från Bicester i England till Red Bulls huvudkontor, Milton Keynes. Lokalerna i Bicester håller inte för att öka samarbetet mellan teamets engelska och italienska huvudkontor.
– Vi måste få människor att samarbeta. En ny och större plats ger helt enkelt mer flexibilitet här, säger Racing Bulls teknikchef Jody Egginton till sport.de.
– När man försöker bygga ett team och en struktur är möjligheten att låta människor från England tillbringa mer tid i Faenza – och vice versa – positivt för samarbetet. Vi blir helt enkelt flexibla när det gäller planering av personalen och har tillgång till en större arbetsmarknad.
Önskar er en fortsatt glad och ledig påsk!