Hjälp!
avNågon som kan hjälpa mig att svara på det här?
Hej Robert!
Jag och en kompis har suttit på lunchen och dividerat. Frågan är: om en utspark slås direkt i eget mål, vad ska då enligt regelboken tilldömas?
Jag hävdar att utsparken ska slås om, och det ska den göra. Där har jag rätt!
Kompisen lirar korpen och när dom lattjade boll för några säsonger sen slog deras målvakt in bollen i sitt egna mål. Då dömde domaren hörna. Han säger att den reglen om att utsparken slås om är relativt ny.
Vet du någonting om detta? Och om det nu är så att det enligt den gamla regeln blir hörna, kan du länka till någon sida där det står.
MVH
Peter