Centerpartiet anlitar skandalbyrån
avI december 2010 kunde Aftonbladet avslöja att PR-byrån Prime hade fått i uppdrag av arbetsgivarorganisationen Svenskt Näringsliv att vrida Socialdemokraterna högerut, i en mer tillväxtvänlig riktning.
Avslöjandet slog ned som en bomb och fick namnet ”Primegate”.
I dag skriver tidningen Resumé att PR-byrån nu hjälper Centerpartiet med att bygga sin image.
– Det stämmer att Prime PR är en av våra samarbetspartners. De jobbar bland annat med undersökningar och är en del i vårt utvecklingsarbete. Det är kopplat till hur vår identitet och image ser ut, säger Centerpartiets kommunikationschef Jenny Persson till Resumé.
Bland medarbetarna på Prime finns personer med kopplingar till alla riksdagspartier, men framför allt till Moderaterna och Socialdemokraterna.
Delar av Centerpartiets profil ska presenteras på fredag, när det är partiets dag i Almedalen och när C-ledaren Annie Lööf ska göra debut som talare på den stora scenen.
/Pär Karlsson