Startsida / Inlägg

Det var inte vad de röstade på

av Alex Schulman

Hittade den här amerikanska tv-reklamen för Mitt Romney på de sociala medierna. Det är ju lätt att tro att det är ett skämt, övertydligheten och det skruvade i budskapet påminner lite om de där parodierna på reklamfilm som Lorry gjorde för 20 år sedan.

Men det är alltså allvar. Det säger såklart en del om det amerikanska folket att en presidentkandidat använder den här typen av budskap för att få röster. Men framför allt säger det något om Mitt Romney, vilken obehaglig man han är – och hur viktigt det är för oss alla att Obama vinner.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Nathalie Mark
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB