On Demand User Research

Talare: Nate Bolt (Bolt|Peters)
http://www.web2expo.com/webexny2011/public/schedule/detail/21258

Hur bygger vi bra saker för våra användare? Nate pratar om enkelheten i att använda olika verktyg i researcharbetet för att få feedback och kommunicera med testgrupper och besökare i utvecklingsprocessen.

Research and Creativity
Det pratas ofta om research inom marknad men vi bör fokusera ännu mer på research inom User Experience. Det finn flera olika verktyg som hjälper oss i analysarbetet och dessa ger oss bättre beslutsunderlag i utvecklingsprocessen. Arbeta med prototyper, Wireframes & Sketches.

2 principer
#1 Kombinera online metoder – det finns många bra
#2 Tid är allt

Man kan skapa och mäta upplevelsen på olika sätt och med olika verktyg.
Insikt, statistik, betraktelse. Olika verktyg för olika syften. Definiera ditt behov! Heatmaps för att fånga beteenden kopplat till frågeformulär.

Vem testar vi på?
Hur hittar vi en grupp med personer som vi kan testa på i reseaarchsyfte?
– Någon utanför, vänner, riktiga kunder, panelundersökningar, gruppmaillistor
usertesting.com tillhandahåller testpersoner. Det finns många bra alternativ.

Hur kan vi använda det här?
Hitta ett verktyg som passar för behovet och börja testa det tidigt i planerings- och designfasen. Det kommer förhoppningsvis ge oss bättre beslutsunderlag och trygghet i att vi utvecklar applikationer som våra användare vill ha, förstår och kan använda.

Det här låter som ett intressant verktyg http://www.dscout.com/
Anpasssat för App driven research
“capture user experiences in context and in the moment, describe, design, invite”

Tips på fler verktyg: http://remoteresearch.ch/tools
Automatiserade remote research tools (Usabilla, Loop11, Plainframe)
Usability tests: Låt användaren klicka runt, mät, följ upp med heatmap. Verktygen tillåter feedback kopplat till händelser.


A Holistic View on Developer Productivity

What does developer productivity mean, really? Is it churning out more code or less code? Is it to have less bugs in production or shipping code more often? Is it doing a lot of things or just one thing? Let’s think about this for a moment. I believe developer productivity is about getting more things […]


Improving the usability of Aftonbladet Video-clip pages

We have recently started the process of improving the usability of video-clip pages. In order to get an idea of where Aftonbladet stands compared to other world-class online video/news providers, we conducted an online test answered by 110 visitors of Aftonbladet TV. In this test we compared their perception of an Aftonbladet TV video-clip page […]


Schibsted’s 1st iOS Deployment Meet-up

Schibsted’s 1st iOS Deployment Meet-up Thursday, 28th of April 2016: getting to know each other, guests arrive Friday, 29th of April 2016: the meet-up date We here at Aftonbladet had been planning on having a meet-up with iOS developers across various Schibsted companies for many months. We had a range of topics in mind for […]


Hackday: The Future of Storytelling is social, engaging and rewarding

We gathered students, journalists, developers and designers to get together and conceptualize something new for the news industry. This was our first organized hack event – The Future of Storytelling Hack. The hack was a team-based, news-media-focused prototyping and experimentation event within storytelling over two days at Kungsbrohuset, Schibsted and Aftonbladets headquarter in Stockholm. A good story used to […]