Startsida / Inlägg

Ett Känsligt Ämne

av DÖDARN

Nej, det handlar varken om monopol, att spela poker mot dagisbarn eller om Wäzzter Lunds DVD.

Det har varit en del kommentatortraggel gällande reklam på senare i Superbloggen. Varken Jens, Glimne, Dybban eller jag är särskilt spammiga av oss. Samtliga av oss representerar pokerbolag, antingen i form av anställning eller sponsring. För att tillhöra varsitt bolag och för att skriva på Superbloggen gratis (!) kan ingen säga att vi varken utnyttjar eller missbrukar mediautrymmet till produktplacering eller bolagsfjäsk.

Tittar du på film på TV får du stå ut med reklam. Inte ens om du köper eller hyr den kommer du undan trailers och spam. Lägg hundra spänn på en valfri bio och du får stå ut med femton till tjugo minuters Cloetta-hjärntvätt innan du kan vältra dig i snutrullens billiga upplösning.

reklamplats.jpg

Vi skriver här för att underhålla er, kära läsare, och för att bidra till poker-Sveriges utveckling. Att i bästa mån föra spelets utveckling framåt. Men likaså vill vi kunna hjälpa de som valt att satsa pengar på oss, de som tror på oss och vill arbeta med oss – de respektive bolag som vi har i ryggen. Utan dem hade flera av oss sannolikt inte skrivit i Superbloggen. Vi är inga sell-outs och skulle inte ha valt våra respektive bolag om vi inte stått bakom deras agenda och gillat bolagens policy. Det vi skriver och gör reklam för (den ynka procent av inläggen som det sker) är saker som vi faktiskt själva tycker är bra – saker som vi skulle kunna säga utan att ha varit representerade av det aktuella bolaget. När jag skrev i Pokermagazine hyllade och sågade jag ofta både bolag och produkter. Mitt närmaste hjärtebarn var Dolce & Gabbana. Ingen brydde sig utan lät mig hejdlöst beskriva deras genialiska linjer. Skulle jag å andra sidan vara sponsrad av Dolce skulle det bemötas med bu-rop. Att låta ett och annat enskilt reklaminlägg slinka in med jämna mellanrum får man leva med när man tar del av en gratistjänst. Det är väl inte mer än rättvist, eller?

Alternativet är att vi börjar ta en årsavgift på 300 kronor (knappt en krona om dagen, det har ni väl råd med?). Då lovar vi att inte pränta reklam. Men hur många av er är intresserade då? Hoppsan, ja!

Så, betald eller inte kommer jag att fortsätta stå bakom såväl Dolces som ComeOn!:s mästerverk. Lobbandes för min sak tänker jag avsluta inlägget med reklam – för första gången på ett år! Det finns säkert ni som har missat att jag har en daglig blogg. Den kan ni läsa här och ni gör bäst i att följa slaviskt från och med idag. Den bör vara det första ni tänker på när ni vaknar och det sista ni läser innan ni somnar.

/DÖDARN

Superbloggen-DÖDARN.png

Har du frågor, kommentarer eller funderingar kan du maila mig på dodarn@comeon.com

  • Tjänstgörande sportredaktör: Fredrik Pettersson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB