Startsida / Inlägg

Kan en miljon Ronaldo-tröjor vara fel?

av Johanna Frändén

Det kan vara press nog att vara världens dyraste värvning i världens mest stjärntjocka lag. Men kanske kan Cristiano Ronaldo känna viss trygghet i att återbäringen av hans smått obscena övergångssumma börjat ticka in till Florentino Pérez konto igen.

Men jag känner att lite källkritik är på sin plats här. Om Real Madrid nu påstår att en miljon CR9-tröjor sålts enbart i den spanska huvudstaden går alltså var tredje eller, om vi räknar förorter, var sjätte person runt med en tröja med hans namn och nummer på. Det snittar dessvärre inte ens Bernabéu-publiken två minuter innan avspark.
Det luktar lite nordkoreansk statistik över de här siffrorna, gör det inte? 
Gör om, gör rätt, säger jag.

Ronnie själv har i alla fall fattat att man både kan ha kul på jobbet och sköta det samtidigt.

I morgon (today, that is) ska han lira fotboll med den 23-årige beundraren Antonio Luis Alberca Ferrer som vunnit en tävling som en av CR9:s sponsorer ställt till med.
– Även om jag är i bra form så tror jag att Cristiano Ronaldo blir omöjlig att slå. Men jag ska göra mitt bästa, säger Antonio Luís småoptimistiskt till Marca.

Vi tackar Marängerna för kvällens ansträngning att hålla liv i ligan i matchen mot Almería, där Henok Goitom sugits tillbaka till bänknötarnas skara, men i alla fall fick hoppa in med fem minuter kvar att spela. 
Kanske är det också på sin plats att påminna de vita om att David Silva gjorde så här och så här i kväll, information de kan ha nytta av när Valencia kliver in på Bernabéu-stadion på söndag.

  • Tjänstgörande sportredaktör: Fredrik Pettersson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB