Startsida / Inlägg

Balansera mera

av Anna Lindh

Dagens inspirations yogaasana blir en balans position, Eka Pada Galavasana.


Jag gör den stående uppifrån enligt följande.
Lägg vänster vrist på höger lår. Böj höger knä djupt så du kommer ner med fingertopparna i golvet. Lägger nu över vikten på dina handflator samtidigt som du andas ut. Vänster underben hamnar nu (förhoppningsvis) på dina överarmar och kan på det viset få en grundplatå att vila på så att du helt kan gå upp i en handbalans. Tänk på att ha en stark bäckenbotten och mage. Gå sakta tillbaka och testa sedan andra benet.

Lycka till
Anna

  • Tjänstgörande redaktör: Lukas Jacobson, Jenny Åsell, Aleksandra Wojcik
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB