Startsida / Inlägg

Vilken glass är du?

av Therese Engdahl

Att våga betyder… just vad det betyder för dig. Alla som vågar behöver inte vara Rihanna eller Madonna. Man behöver inte heller `säga upp sig och starta företag´(kan till och med vara bra att jobba kvar ett tag inom sin organisation för att lära sig mer), eller ha den vassaste pennan i kolumnvärlden.

Våget ser olika ut för alla, men vilken situation det än är du behöver våga i, så behöver du antagligen stå ut lite grand. Och det är där vi ofta faller som plattfiskar, för att stå ut innebär också att behöva stå ut… med kritik.

Är du redo att acceptera att inte alla kan gilla dig? Tänk på dig själv som två sorters glass. Vanilj och pistage. Alla gillar vanilj, pistage har färre men trognare fans. De som gillar pistage älskar det, smaken är svår och distingt, det går inte att bara halvgilla den.

gb

Är du vanilj, en som alla gillar men som lika gärna kan ersättas mot något med mer smak?

pistacchio_vanilj

Eller är du pistage- älskad av kanske en inte lika bred skala, men verkligen uppskattad för just din smak, din personlighet och ditt speciella koncept- helt enkelt just den du är?

Denna tanke kan du ta fram var sig det gäller att våga stå upp för något inom din familj, när du startar ditt företag, eller din speciella stil med vilken du förmedlar ett budskap.

Have a pick!

 

  • Tjänstgörande redaktör: Stefan Sköld, Sandra Christensen, Mattias Kling
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB