Startsida / Inlägg

Sjarapova lanserar godiset ”Sugarpova”

av Henrik Ståhl
Maria Sjarapova lanserar godiset Sugarpova. FOTO: MARIASHARAPOVA.COM

Hon är världens tredje bästa kvinnliga tennisspelare. Utanför tennisbanan har hon dock de senaste åren drygat ut den privata kassan med ett klädmärke (som bland andra bärs av vår svenska stjärna Sofia Arvidsson) – och nu ger hon sig in i godisbranschen.

I går lanserade den fyrfaldiga Grand Slam-vinnaren godismärket Sugarpova, som består av tolv olika smaker.

Projektet har legat i startgroparna ett tag, och under årets Franska öppna kallade Sjarapova sin godislansering för ”det mest spännande projektet jag någonsin deltagit i […] eftersom det är mitt eget företag, min egen investering, mina egna pengar”.

Sjarapova är tredjeseedad i årets US Open, som drar i gång nästa vecka, förutsatt att ingen i topptrion tvingas dra sig ur turneringen i sista stund.